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구글 플러스.. 오리? 또는 토끼?

moment Mobile 2012. 3. 11. 13:04



Gundotra said that what people do not understand is that with Google+, Google is actually building 2.0, in other words this is the next generation of Google as a broad-based service. To illustrate his point, Gundotra showed a 19th century illustration of a duck. He explained that when it was first shown to people they saw a duck, but when it was shown to school children during Easter, they saw a rabbit. “The Idea that we could build a social layer across everything is difficult for people to understand until they use it. … People continue to see the duck. If you continue to look, you’ll see the rabbit that we’re pulling out of the hat.”

That march to the Google 2.0 is not going to stop. “We’re just getting started,” promised Gundotra. “Wait until you see what we’re bulding next.”


기본적으로 빅 쿤도트라는 자신들의 방향성이 잘못됨이 없음을 확신하는 것 같다. 대외적인 커뮤니케이션을 위한 일종의 액션으로도 볼 수 있을 것 같다. 어쨌든 행사가 SXSW라서 그런지 몰라도 일반 사용자들이 자신들을 몰라주는 것에 대해 억울해 하는 듯한 인상을 준다. 그리고 구글은 개척자이며, 그들의 프로덕트의 가치를 일반 사용자가 받아들이기 위해서는 현실적인 시간이 필요하다는 뜻 같다.


이런 면에서 구글 플러스는 소셜 네트워크 서비스가 되지 못하고, 단순 소셜 프로덕트로 머물 것 같다.


어쨌든 후발주자로서 잘 만든 서비스인 것은 알겠는데 잘 안 쓰게 된다.